Navigation bar

16. lokakuuta 2014

Lontoo ♥

Moii!

Ensiksi haluaisin pyytää anteeksi tätä mun postaamattomuuttani. Olin 3.- 8.10 Lontoossa ja sen jälkeen Jaakko tuli meille, jonka takia en kerinnyt heti tulla matkasta ilmoittelemaan. Sunnuntain olin töissä ja Maanantaina piti tulla postailemaan, mutta nukuinkin pitkään ja olin kavereiden kanssa ulkona melko myöhään. Tiistaina ajattelin tulla teille kirjoittamaan matkasta, mutta sitten jouduinkin kaverini kanssa kolarin takia sairaalaan ja eilen pääsin sieltä illalla kotiin.

Kuitenkin nyt siihen matkaan. Olimme siellä siis siskoni kanssa kahdestaan ja reissu meni todella hyvin ja nopeasti. Kumpikaan meistä ei aikaisemmin Lontoossa ollut ennen käynyt, mutta pitkien googlettelujen jälkeen tiesimme kaikki kaupat sun muut mihin tahdoimme mennä.

Perjantai: Oltiin myöhään illalla lentokentällä, sieltä lähdimme bussilla kohti Golders Greenin bussi/metroasemaa bussilla. Matka kesti vajaan tunnin ja siitä noin 1km matka hotelliin. Matkalla kävimme kaupassa ostamassa vähän jotain ruokaa ja juotavaa, jottei aamulla yllättäisi kamala nälkä.

Lauantai: Aamulla herättiin aika aikaisin ja lähdimme aamupalalle. Hotellin aamupala oli ihan hyvä, vaikkei se kovin kattava ollutkaan. Aamupalan jälkeen menimme hotellihuoneeseen ja shoppailemaan. Ostin paljon kaikkea tällöin, jonka vuoksi rahaakin paloi ihan kiitettävästi.

Sunnuntai: Lähdimme hotellilta noin 13.00 ihan lontoon keskustaan ensin vielä muutamiin kauppoihin, mitä emme edellisenä päivänä jaksaneet kiertää ja sitten menimme käymään london eyessä, joka oli kyllä ihan hieno kokemus! Ilta alkoi jo hämärtää tässä vaiheessa, jonka vuoksi otimme parit omakuvat sekä tietenkin kuvia Bigbenistä. Lopuksi kahvilaan ja hotelliin, jonka matkalla kävimme hakemassa subista vielä leivät hotskuun.

Maanantai: Menimme maanantaina Stratford Westfieldin kauppakeskukseen, koska sää oli melko huono. Yllätyin tästä kauppakeskuksesta todella paljon, se oli niin iso ja sieltä löytyi paljon kauppoja joista pidin! Täällä esim myös Hollisterilta löytyi todella paljon alennuksia, kun keskustan Hollisterissa puolestaan mikään ei ollut alennuksessa. Muutenkin täällä kaupoissa pystyi liikkumaan ilman, että joku oli kokoajan niskassa hengittämässä. Myös Victoria's Secretiltäkin löytyi huomattavasti enemmän alennuksia, ja sielläkään ei kyllä kauppa ollut täynnä porukkaa. Kävimme myös illalla testaamassa Jamie's Italian -ravintolaa, mutta mun mielestä se ruoka ei ollut mitenkään kovin ihmeellistä.

Tiistai: Kävimme vielä tekemässä viimeiset ostokset sekä katsomassa London Bridgen. Ei oikeastaan mitään sen erityisempää tehty ja oltiin jo todella aikaisin hotellillakin. Pakkailtiin valmiiksi meidän matkalaukut ja -kassit seuraavan päivän lentoa varten.

Keskiviikko: Lento lähti Stanstedin kentältä kello 9.15 Lontoon aikaa. Kotona oltiin sitten Tampereella hieman ennen 14, josta Marlen poikaystävä hakikin meidät. Iskä tuli sitten hakemaan mut vielä Tampereelta illemmalla ja pääsin vain kotiin syömään, suihkuun ja nukkumaan. Seuraavana päivänä oli nimittäin koulua kahdeksalta.

Kaikinpuolin matka oli onnistunut ja todella kiva, ja hotellikin ihan sellainen, että siellä pystyi majoittumaan ja sai aamulla mahansa täyteen. Sillä hinnalla en kyllä parempaa olisikaan voinut toivoa. Ruokaan ja vaatteisiin paloi ihan hirveästi rahaa, koska siellä oli Suomen hintataso suunnilleen, tai ehkä jopa hieman kalliimpaakin.

Ostoksista koitan tehdä ensi kerralle postausta!

1. Mitä sulle kävi siinä kolarissa :O ja hyvä että matka oli onnistunut kivoja kuvia paljon (:

1. Ei mulle oikeastaan mitään käynyt siinä sen pahemmin, selvittiin todella vähällä kuitenkin kolarin vakavuuteen nähden, poliisin sanoja lainaten "teillä oli todella hyvä tuuri, yleensä tälläisestä kolarista halvaantuu/kuolee" ja Kiitos sulle todella paljon :)

2. Tosi kivoja kuvia :)
    Onko siellä Lontoossa kovin kylmä? Meen maanantaina itekin sinne -->

1. Kiitos paljon :) No meidän aikana siellä ei ainakaan ollut kovin kylmä, sillä siellä paistoi lähes joka päivä aurinko, mutta netistä olin lukenut, että siellä on suunnilleen samanlainen ilmasto kuin Suomessa, jopa hieman sateisempi. Kannattaa kuitenkin varautua lämpimillä vaatteilla ettet palellu :) Ja oii kuinka kiva, hyvää matkaa sulle sinne Lontooseen, itsekkin voisin lähteä vaikka samantien sinne takaisin!♥:)

3. ihanasti oot kauniin kaupungin ikuistanut!:) toivottavasti oli ihana reissu kaikinpuolin:)
    chocolateye.blogspot.fi

1. Kiitos paljon ja reissu oli niin onnistunut kuin vain voi olla! :)

4. Toivottasti kolarissa ei sattunut mitään suurempaa.Ihania loma kuvia :)

Blogissani on Bpface meikkipaljetin arvonta :) Toivottavasti osallistut

1. Ei sattunut, säikähdyksellä selvittiin, vaikka oli ollut todella suuri todennäköisyys vakaviin vammoihin. Ja kiitos paljon sulle! :) Käyn mielelläni osallistumassa!

5. Kuulosti todella ihanalta reissulta:-)! Itsekkin haluan vielä jossakin elämän vaiheessa kierrellä maailmaa!
    jessicahenna.blogspot.fi

1. Ihanahan tuo reissu olikin! Kaikinpuolin oikein onnistunut :) Ja ulkomaila on kyllä aina ihanaa ja mullakin haavena kierrellä maailmaa oikein kunnolla :)

6. Aivan ihania kuvia oot ottanu tuola Lontoosta, itelle tuli heti matkukuume kun luin pelkän otsikon. :D Lontoossa olis kyllä niin ihana käydä!♥

1. Kiitos paljon! :) Lontoo oli kyllä tosi ihana paikka ja haluun itekkin mennä uudelleen sinne!