Navigation bar

24. lokakuuta 2015

Bloggaamisen helpottamiseksi..

.. Hankin siis uuden kameran! Olen jo jonkun aikaa harkinnut selvästikin pienempää mutta tietenkin kamalasti kuvien laadusta tinkimättä kameraa. Olinkin pitemmän aikaan silmäillyt varmasti monellekkin tuttuja Olympus Pen -mikrojärjestelmäkameroita, mutta mun budjettiin se olisi mahtunut vasta aikaisintaan muutaman kuukauden päästä. Nyt mulle tuli kuitenkin tilaisuus saada samantapainen kamera reippaasti yli puolet halvemmalla ja en voisi olla tyytyväisempi päätökseeni! Ostin siis Samsung NX2000 -mallisen kameran, ja ainakin ensi kosketuksen jälkeen tämä on kyllä vaikuttanut ihan mielenkiintoiselta yksilöltä ja varmasti kunhan oppii noita asetuksia tässäkin säätämään niin tälläkin saa niin näppärästi kuvia! Enää siis ei pitäisi olla kyse puuttuvista kuvista, nimittäin tämähän alkaa varmastikin kulkemaan mun mukana lähes päivittäin! 

DSC_0047M

DSC_0043M

Sen verran kiinnostava tämä oli myös tuon paremman puoliskonkin mielestä, että hänkin innostui kuvailemisesta, jeiii! Nyt voidaan alkaa Jaakon kanssa käydä yhdessä kuvailemisessa kaikkea. Vaikka tuolla Nikonilla tykkäänkin kuvailla ihan hirmuisesti, niin kyllä tämä on vain yksi niistä jutuista, jota oon kaipaillut bloggaamiseen. Ehdottomasti koko ja paino oli yksi suuri päätös, miksi juuri tällaisen pienen järjestelmäkameran tahdoin. Hieman ekstrana mulle tuli tuon mukana kuvien suora jakamispalvelu kamerasta puhelimeen sekä Lightroom, jonka opettelemiseen menee aikaa, mutta eiköhän kohta saada kuvista vielä entistäkin kivempia.

SAM_0020M

SAM_0038M

SAM_0086m
Yläpuolella olevat kuvat ovat siis muutamia testikuvia, joita on tullut otettua! Tykkään ihan hirmuisesti mukana tulleesta objektiivista, kun sen zoomi on 20-50mm - tuolla saa kivasti kuvattua maisemia sekä esimerkiksi asuja ja paljon muutakin. Mä oon nyt varmaan hehkuttanut tuota kameraa teille tässä postauksessa ihan älyttömästi, mutta mä oon vaan niin innoissani tuosta, hihi. Ootteko te harkinneet mikrojärkkäriä? Vai löytyykö teiltä kenties tuollainen jo? Mä ainakin suosittelen ehdottomasti, jos vaan kuvaaminen kiinnostaa ja aina ei jaksa raahata kunnon kokoista järjestelmäkameraa mukanansa.

4 kommenttia:

  1. Ihanan tunnelmallisia kuvia noi kolme vikaa♥ Just kiva ku nyt sit saat otettuu arjes enemmän kuvii kameral! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon ihanasta kommentista! <3 Ja jep, oon niin innoissaa tosta kamerasta!

      Poista
  2. Onpa hyvännäköisiä kuvia! Oon myös harkinnut pienemmän kameran hankkimista, kun järkkäriä ei jaksa joka paikkaan kantaa mukana, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi... Tää kyllä kuulostaa järjettömän hyvältä, pitää pistää malli muistiin, että tietää sitten, minkälaista kannattaa lähteä etsimään kamerakaupoilla :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ihan hirmuisesti! Ja jeps, mulla tuo ihan sama juttu, kuvia ei tullut otettua koska yksinkertaisesti en vain jaksanut raahata sitä järkkäriä mukanani joka paikkaan.. Ja suosittelen tätä kyllä ihan ehdottomasti, ainakin mun mielestä ihan hirmu hyvä tuohon hintaan (250€) nähden! :)

      Poista