Navigation bar

21. tammikuuta 2015

Kaukosuhteista!

Tämä postaus käsitteleekin mulle hyvinkin tuttua aihetta, eli kaukosuhdetta. Todella moni kysyy niin paljon mun ja Jaakon suhteesta suurin osa kysymyksistä tulee siis esimerkiksi uudemmilta kavereilta ja muilta, osa taas blogin puolella niin nyt ajattelin kirjoittaa teille tästä aiheesta postauksen!  

"Eihän tuo ole edes oikea/kunnon suhde" Tuo lause saa mun pään oikeasti melkein räjähtämään, koska vaikka me näemmekin harvemmin kuin moni muu, niin kumpikin meistä rakastaa toista varmasti yhtä paljon, jollei enemmänkin kuin "tavallisessa" suhteessa olevat. Ehkä se rakkaus onkin juuri se, joka saa sen toimimaan.

"Tuohan on vain nettisuhde" Ei, tämä ei ole netti suhde, vaikka suurimman osan keskusteluista käymmekin netin kautta. Puhumme Jaakon kanssa Skypessä monta kertaa viikossa sekä joka päivä todella paljon viesteillä, ja näin tämä ainakin mulle riittää. Tottakai, jos itse saisin päättää, näkisin Jaakkoa useamman kerran viikossa, eikä näkemiset tapahtuisi aina viikonloppuisin, vaan myös arkisin, mutta nyt se on näin ja siinä pysytään.

"Ei tuo tule kestämään" Mun mielestä suhteen kestämiseen ei todellakaan vaikuta näkemisen määrä tai muu, vaan rakkaus. On tottakai niitä päiviä, kun itkee kotona ja vaan tahtoisi toisen viereen, mutta kun miettii, että näkemiseen ei ole enää montaa päivää, niin se aina helpottaa. Ja tottakai ne Skype hetket ovat mun viikoissa tärkeitä, ja niihin on pakko kerätä aina aikaa.


"Mistä tiedät ettei hän petä sua?" Kaukosuhteen A ja O on luottamus, ilman luottamusta ei varmasti tule toimimaan. Mun täytyy luottaa siihen, ettei Jaakko hölmöile sekä toisin päin. Meidän suhteessa se luottamus on ainakin tullut sanomisten ja tekemisten perusteella, jonka vuoksi voinkin ihan ilomielin luottaa Jaakkoon :)

"Oot aina viikonloput hänen kaa" Valitettavasti mulla on monet viikonloput suljettu muilta menoilta, koska olen Jaakon kanssa. Me kyllä tottakai aina tavataan välillä toistemme kavereita ja tehdään samoja asioita kuin muut parit, mutta monia menoja joutuu jättämään välistä, että näkee rakasta. Toisaalta ne näkemiset ovat todellakin paras osa tästä suhteesta ja niitä aina odottaa!

"Tuohan on turhaa rahanhukkausta, entä jos eroatte?" Mulle on täysin selvää se, että mulla kuluu yhteen näkemiseen noin 50€, se on teille varmasti yksi viikonloppu, johon kuluu turhaa rahaa, mutta mulle se on paljon enemmän, mulle se on viikonloppu, jolloin saan hellyyttä ja rakkautta, saan nauttia lämmöstä ja tehdä yhdessä asioita Jaakon kanssa, mulle se on todella paljon! Alkuun mietin todella paljon tuota rahan menoa, mutta nykyään se on mulle pieni summa, mä luotan tämän suhteen kestoon!

"Tehän joudutte sopimaan riidatkin netin kautta" Kyllä, jokaisessa suhteessa on riitoja, sehän on selvä. Meilläkin niitä on ja suurin osa niistäkin on sovittu netin kautta, se on meille normaalia. Mulle se on kuitenkin melkein se ja sama mitä kautta ne sopii, kun kumminkin sovitaan, yleensähän riidat ovat vain turhia juttuja, joten ei mulle ole väliä miten ne sovitaan.

"Kuinka sä jaksat aina odottaa näkemistä?" Mun mielestä tuolle kysymykselle on aivan selvä ratkaisu, kun jotain toista ihmistä rakastaa, niin kyllä sä jaksat odottaa näkemistä vaikka kuinka kauan. Ja kuitenkaan ei meilläkään ole kuin 200km väliä, joten sittenkun on auto niin tuota väliä on myös paljon helpompi ajaa itse, kun voi mennä milloin huvittaa. 

"Etkö sä ikinä kyllästy tuohon välimatkaan?" Ei, en mä kyllästy, tiedän kuitenkin, että ei ole enää kauaa, kun muutto yhteen olisi mahdollinen, joten parempaa kannattaa aina odottaa, ja uskon että se tullaan vielä palkitsemaan!

Mun mielestä kaukosuhteet eivät ole todellakaan yhtään niin pahoja, kuin niistä puhutaan. Ne ovat tavallisia suhteita, joissa nähdään vain hieman harvemmin. Itsekin olen ollut pian 1vuoden ja 4 kuukautta kaukosuhteessa ja loppupeleissä tämä on ollut ihan hauskaakin. Mulla jää aikaa paljon kavereille ja koululle sekä harrastuksille, mutta silti on ihminen kuka välittää ja rakastaa, sekä mulla on ihminen kelle kertoa kaikki jutut ja rakastaa takaisin! <3

Olisi myös kiva kuulla teidän mielipide, mitä te tykkäsitte tälläisestä postauksesta?:)

9 kommenttia:

  1. Itsekin olen kaukosuhteessa nyt kolmatta vuotta, tämä oli siis todella lähellä omaa sydäntä. Oli muutenkin todella kauniisti toteutettu. Taidan jäädä seurailemaan blogianne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla, että teillä on kestänyt jo kolme vuotta toi suhde! :) Ja kiitos sulle ihan hirmuisesti ja tervetuloa lukemaan!

      Poista
  2. Ihanasti kirjoitettu! Mäkin kirjoitin kaukosuhteesta vähän aikaa sitten :-) köyhän kurkkimassa rosa-l-blog.blogspot.fi :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Kävin katsomassa, ja sulla oli myös todella ihanasti toteutettu, ja joka asia oli sulla todella samanlaista kuin mulla, ihanaa kuulla etten todellakaa ole ainoa "hullu" joka tahtoo edes yrittää! :)

      Poista
    2. Kiitos! Nojep sanos muuta! :

      Poista
  3. Tosi kivasti kirjoitettu, ja kaikki asiat tunnistin myös kuulleeni omien kavereideni suusta, kun olin itsekin yli kaksi vuotta kaukosuhteessa. Viime syksynä muutin poikaystäväni kanssa samaan kaupunkiin opiskelemaan ja tänä talvena tuli täyteen kaksi ja puoli vuotta yhdessä oloa. On jännä huomata kuinka moni nykyään on kaukosuhteessa.
    Jään seurailemaan blogianne :--)

    http://creativeoverload-emmi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii, ihana kuulla että ootte nyt vihdoin samassa kaupungissa ja hurjasti onnea teille! :) Mun mielestä on tosi kiva, kun huomaa ettei itte ole ainoa kaukosuhteessa oleva ihminen! :) Meen kurkkaamaan myös blogiasi ja tervetuloa lukijaksi! <3

      Poista
  4. Ihanasti kirjotit, pystyn niin samaistumaan koko tekstiin! Itellä suunnilleen saman verran kaukosuhdetta jo takana, ja en vois olla onnellisempi tässä suhteessa :-) feel you!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiitos paljon! :) Ja oii onnea teille, on niin kiva kun löytyy paljon ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa mun kanssa! <3

      Poista